Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Sjuk vovve :(

Av My - 29 maj 2011 00:39

Igår kväll kräktes Titana upp hela kvällsmaten och massa gräs som hon hade tuggat i sig. Jag tänkte att det berodde på gräset för det händer ju ibland att dom äter det för att rensa magen. Men i natt så kräktes hon massa gånger och hon ville inte äta eller dricka alls. Så på morgonen ringde jag veterinären och vi fick en akuttid strax därefter. När vi kommer dit så röntgas magen för att se så det inte är något som hade fastnat men det var det inte. Blodprov togs och så säger veterinären att hon ska läggas in för att få dropp :( Hon skulle stanna över natten med och fan vad ont det gjorde i mattehjärtat!


Ikväll ringde veterinären och sa att blodproven hade visat att hon hade lite mycket vita blodkroppar så förmodligen har hon en infektion i kroppen och om det inte blivit bättre imorgon så ska hon få antibiotika.Hon var tydligen jättelugn och så där och var inte alls stressad eller så vilket kändes bra att höra. Imorgon kommer hon få komma hem igen och både jag och Jazz längtar!


Det märks på Jazz att hon saknar Titana med för hon ligger mest bara och sover :(


Usch vad hade jag gjort utan mina älskade hundar?


Tänker på dig Titana!      

 
 
Marina

Marina

29 maj 2011 00:53

Hej
Det är första gången som jag besöker dig.
Fin hemsida, blogg du har.
Är själv hundintresserad och går på hundkurser både vår och höst.

Så fint fotgrafi på din hund.
Var är det för ras?
Har inte hunnit läsa allt här.
Hör av dig via min gästbok som är öppen.
Du är välkommen.
Ha en fin Söndag.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

29 maj 2011 01:29

Hej My
Tusen tack underbara snälla du för dina trevliga ord hos mig så det är en Amstaff, den grå hunden. Så fin den är på kortet. Vad skönt att den får komma hem i morgon till dig och förstår att du längtar.

Jag går på flera hundkurser i vår med hunden Bella. I morgon ska jag till valpkursen och då är det avslutning och den tittar jag bara på. Bella och jag har genomfört tre stycken hundkurser i vår, agility, rallylydnad samt Vad säger hunden. Så jag har fått tre diplom nu efter fullföljda hundkurser. På Fredag ska jag på avslutning på brandvarningskursen där hunden lär sig att varna för brand och där jag hjälper hundinstruktören med sina kursdeltagare. Tack att du skrev tillbaks till mig, värdesätter det mycket högt. Du är jättesnäll. Önskar dig en god fortsättning. Välkommen åter.
Vänliga hälsningar

:) :)

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

9 juli 2011 07:26

Hej

Tittar in och önskar dig en underbar fin helg.
Nu har jag gjort en del uppdateringar på min hemsida. Du är så välkommen ska du veta.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Amanda & Akila

Amanda & Akila

18 augusti 2011 21:57

Det suger att lämna in dom hos vetten :(

http://lathunden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 25 mars 2013 00:11

Jag blir så ledsen över alla sjuka hundar som cirkulerar i omplaceringscirklarna. Jag blir så ledsen när jag ser hundar som omplaceras pga att ägarna inte tänkt igenom sitt beslut eller som skaffat en hund som inte alls passar deras liv.   När ma...

Av My - 4 februari 2013 10:54

Idag ska Titana få lyxig massage av Lotta Gadd på hunddepån :)   Hej då! ...

Av My - 17 januari 2013 17:03

Usch vad vi är trötta på kylan nu! Längtar till våren när man slipper ha jackor på hundarna och man slipper att frysa sönder fingrar och tår!   Jag har skaffat en ny hund med, en apbt hane.   Året 2013 har vi inga direkta mål för, mer än att...

WP

Av My - 27 juli 2012 12:58

Imorgon ska jag och Titana vara med på våran första wp-tävling! Fast vi ska inte tävla, vi ska bara vara med på funpullen.   Jag är ändå nervös med tanke på att det ska vara varmt och Titana är lite skendräktig vilket inte direkt höjer motivation...

Av My - 18 februari 2012 03:31

Jag och min lille pansargris Titana laddar för att eventuellt tävlingsdebutera i Lund i april :) Det är weight pull jag snackar om såklart! Jag har iaf redan bokat hotell då det är en 2-dagarstävling. Så att man inte står utan bostad om det beger sig...

Presentation


My och Titana!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards